4 výhody podcastov, o ktorých by ste mali vedieť

Ruku na srdce, koľko z 10 článkov dočítate dokonca? Dôvodom prečo nedočítate 6000 slovný blog nemusí byť jeho slabšia kvalita, ale jednoducho to, že na to nemáte čas. Zazvoní telefón, objaví sa klient, dieťa začne plakať... Ale čo keby vám ten článok prečítal niekto po ceste do práce, pri upratovaní alebo vo fitku? A čo keby ten niekto mal hlas Tomáša Maštalíra? Pravdepodobne by vám šlo cvičenie alebo upratovanie pekne od ruky. A vy by ste viseli na každom slove, pripravený “zhltnúť” ďalšiu epizódu. Vitajte vo svete podcastov, ktorých čaro je doslova návykové. A keď sa spoja s biznis cieľom aj veľmi osožné. Pozrime sa na to, ako môžu obohatiť práve vašu firmu.

Muž so slúchadlami počúva podcast v kaviarni a pozerá von oknom

1. Získajú zvukovú pozornosť vašej cieľovej skupiny

Vaše publikum trávi pred obrazovkou väčšinu dňa. A tá si neustále vyžaduje jeho vizuálnu pozornosť. Pokúsiť sa vyhrať boj o túto pozornosť väčším počtom blogov či videí je často vopred prehratá bitka. Vaša cieľová skupina už má svoje obľúbené seriály, číta svoje online denníky, odoberá newslettre a sleduje svojich influencerov. Deň má len 24 hodín a či chcete alebo nie, vaše publikum pravdepodobne už teraz nemá čas sledovať všetok “svoj” doterajší obsah.

Namiesto toho, aby ste súťažili o viac času na obrazovke, požiadajte vašu cieľovú skupinu o zvukovú pozornosť. Zamyslite sa nad tým takto: koľkokrát za deň nemôžete čítať alebo pozerať videá? Lebo ste v sprche, umývate riad, beháte, cestujete do práce alebo idete na prechádzku... Toto je ideálny čas na počúvanie podcastov, ktoré vám umožnia stať sa súčasťou “voľných” momentov vašej cieľovky.

Káva a iPhone so súchadlami na stole

2. Spoja vás len s relevantným publikom

Jednou z najväčších výhod podcastov je kvalita publika. Firemné podcasty majú síce menšie, ale oveľa kvalitnejšie publikum, ktoré je angažované a pomerne trvalé.

Podcasty sa bežne venujú jednej hlavnej “super téme”. Môže ňou byť zdravie, krása, biznis, móda… Spravidla čokoľvek. Spoločnosť Sephora sa napríklad v podcaste #LIPSTORIES venuje kozmetike a inšpiratívnym ženám, ktoré sú za ňou. Svojimi príbehmi povzbudzuje iné ženy, aby to nevzdali na ceste k úspechu. Podcast The Distance od spoločnosti Basecamp zas skúma úspech spoločností pôsobiacich na trhu vyše 25 rokov, čo ide ruka v ruke s hlavným produktom firmy - online nástrojom uľahčujúcim projekt manažment.

Poslucháči podcastov #LIPSTORIES a The Distance majú prirodzený záujem o tieto témy a radi sa k nim sami vracajú. Bez ohľadu na to, či je publikum veľké alebo malé, je veľmi relevantné, čo sa prejavuje vo vysokej miere interakcie s vašou značkou.

Ženy sedia v obývačke na zemi a nahrávajú podcast

3. Sú časovo flexibilné

Tak ako televíziu vytlačil Netflix, zmenil sa aj náš celkový prístup ku konzumácii obsahu. Pozeráme, počúvame a čítame to, čo sa nám páči a kedy sa nám to páči. Práve vďaka časovej flexibilite prekvitajú podcasty. Sú k dispozícii presne v okamih, keď sa poslucháč pre ne rozhodne, či už je to deň alebo mesiac po ich vydaní.

Epizodická štruktúra podcastov umožňuje poslucháčom naraz si vypočuť viaceré časti (binge listening), čo títo doslova milujú. Ak zaujmete poslucháčov len jedným dielom, je veľmi pravdepodobné, že neskôr váš podcast aktívne vyhľadajú a odmenia vás za kvalitný obsah recenziami, komentármi a tým, že o ňom povedia svojmu okoliu.

Žena leží pri bazéne a na slúchadlách počúva podcast

4. Dokonale dopĺňajú obsahovú stratégiu značky

V rámci komunikácie značky ste sa doteraz sústredili na blog či občasné videá. Ste však spokojní s ich čítanosťou či dopozerateľnosťou? Podľa prieskumu zvréjneného na whypodcast.org až 88 % poslucháčov dopočúva do konca začatú podcastovú epizódu. Štatistika hodná zopakovania. Ak vás pri predstave tvorby ďalšieho obsahu a roboty s tým spojenej oblieva studený pot, nezúfajte. Nemusí to tak byť. Podcasty môžu prirodzene doplniť vašu obsahovú stratégiu bez toho, aby ste si naložili na plecia neúnosne bremeno. Ich prepis poslúži ako blog a pri ich nahrávaní si môžete vytvoriť videozáznam. Vsaďte na kvalitu pred kvantitou. Je lepšie sústrediť sa na pár kvalitných kúskov obsahu, ktoré môžete adaptovať cez všetky vaše kanály. Ako hovorí John Wall, hostiteľa podcastu Marketing Over Coffee: “Ak to pochopíte správne, nikdy nezískate viac oddaných sledovateľov ako poslucháčov podcastov.”

Muž sa pozerá na otvorený MacBook

Dáte šancu vlastnému podcastu?

Podcast môže obohatiť takmer každú firmu. Ak vás láka táto cesta, predtým ako sa ňou vyberiete, je dobré vytvoriť si základnú stratégiu. Aké sú ciele podcastu? Pre koho je určený a aký je účel jeho vytvorenia? Ako často ho budete nahrávať? Budete si volať hostí, alebo nie?

Začnite od základu – hostingu pre váš podcast. Vocalio je prvý slovenský podcastový hosting, ktorý poskytne priestor pre uloženie vášho podcastu, a zároveň je aj mimoriadne efektívny nástroj na jeho manažment. Pomôžeme vám s registráciou podcastu na všetkých relevantných platformách ako Apple Podcasts, Google Podcasts alebo Spotify, umožníme vám jednoducho nahrať epizódy, zvoliť dizajn prehrávača, epizódy načasovať a následne sledovať podrobné štatistiky ich výkonnosti. A čo je najlepšie, jedine s Vocaliom môžete vložiť podcast aj do vášho firemného newslettru. Vocalio si môžete vyskúšať na celých 14 dní zdarma bez akejkoľvek viazanosti či záväzkov. V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností je vám plne k dispozícii náš tím. Niet na čo čakať. Začnite už dnes!

Firemné podcasty Zdieľaj článok: