Ako účinne vzdelávať a motivovať zamestnancov? Využite silu firemných podcastov

Každý, kto sa pokúšal vzdelávať zamestnancov, vie aké je to náročné. Hodiny strávené prípravou školenia, smernice, podstránky či newslettru často neprinesú želaný účinok, čo je mimoriadne frustrujúce. Potrebujete, aby si vaši zamestnanci skutočne zapamätali podané informácie? Možno len treba zmeniť spôsob, ako im ich podať.

Interné podcasty predstavujú najlepší kanál na vzdelávanie či informovanie zamestnancov. Audio obsah je totiž o 500-700 % zapamätateľnejší než textový obsah. Aj oproti videu má zvukový obsah dve nesporné výhody. Kým video si zamestnanci pozrú raz a zabudnú naň, podcast poskytuje priestor na opakovanie a nadväznosť.

A vedeli ste, že podcast môžete vložiť aj do firemného mailu? Pozrime sa na hlavné výhody interného podcastu.

Poskytuje flexibilitu

Na interné správy zasielané prostredníctvom e-mailu alebo intranetu si musia zamestnanci vyhradiť čas na posedenie a prečítanie ich obsahu. Podcast si môžu vypočuť kedykoľvek a kdekoľvek im to vyhovuje, pretáčať si ho a podľa potreby prehrávať znova, ak sa k niečomu potrebujú vrátiť.

K počúvaniu podcastu sa môžu pripojiť nielen zamestnanci bežne pracujúci v kanceláriách ale všetci, ktorí majú prístup k telefónu a slúchadlám. Či už je to recepčná, predavačka, obchodný zástupca, ktorý práve cestuje autom na pobočku a ďalší pracovníci. Najzaujímavejšie je práve vypočutie podcastov v aute, či už na ceste do práce alebo na služobke. Ich sila je obrovská. Až 37 % všetkých poslucháčov si podcast zvykne naladiť práve v aute.

Navyše, podcasty predstavujú oddych od obrazoviek, čo vaši zamestnanci určite ocenia.

Informuje a vzdeláva

Podcast ponúka priestor pre pútavé zdieľanie správ o dianí vo firme aj úspechoch v biznise. Cez podcast môžete zamestnancov udržiavať „v obraze“ o aktuálnom dianí, zdieľať víziu spoločnosti, pripomínať prvky poslania, oboznamovať ich s okamžitými akčnými plánmi, predstaviť najbližšie ciele, umožniť všetkým pochopiť a zosúladiť sa s podnikovou stratégiou, a tak sa lepšie spojiť s manažérskym tímom.

Podcasty sa môžu stať veľmi užitočným nástrojom dištančného firemného vzdelávania. Sú skvelým doplnkom ku klasickému školeniu zamestnancov. Nováčikom dokonca dokážu pomôcť rýchlejšie sa začleniť do firmy a zapracovať sa.

Ich najväčšou výhodou je už spomínaný priestor na opakovanie a nadväznosť. Podcast má spravidla niekoľko epizód, do ktorých ľahko rozbijete jednotlivé kusy informácie. Tie v skrátenej forme zopakujete na úvod každej ďalšej epizódy. Nedarmo sa hovorí, opakovanie matka múdrosti.

Navyše, podcasty môžu mimoriadne efektívne obohatiť váš e-mail marketing. S Vocaliom vložíte do firemného mailu podcastový prehraváč, ktorý po kliknutí spustí nahraný obsah. Doba je rýchla. Kto by čítal, keď môže počúvať?

Podporuje kolegialitu a lojalitu

Podcast udržiava v spojení s firmou všetkých zamestnancov (a/alebo zákazníkov) a pomáha tak budovať zdravú komunitu. Uvedené platí obzvlášť v dnešných časoch, keď pociťujeme negatívne dopady sociálneho dištancu či už v súkromnej alebo v pracovnej oblasti. Mnoho zamestnancov prešlo na home office, a tým stratili úzky kontakt s firmou aj kolegami. Do popredia sa dostali viaceré nástroje a aplikácie na on-line spoluprácu, zasielanie okamžitých správ či zdieľanie spoločných stretnutí ako je Zoom či Microsoft Teams. Narozdiel od nich však pri podcastoch nemusíte riešiť zamrznutú kameru či padajúci internet. Vďační vám budú aj zamestnanci, ktorí sa len neradi ukazujú na spoločnej kamere. Ľudský kontakt však zostáva zachovaný práve vďaka intimite hlasového prejavu.

Firemné podcasty slúžia na prepojenie sa so zamestnancami. Hovorte o úspechoch zamestnancov, o interných podujatiach, kariérnych možnostiach, iniciatívach, informáciách z manažmentu, novinkách z prostredia firmy, aktuálnom dianí, až po pracovnú motiváciu, výzvy, súťaže a kvízy. Je to skvelý spôsob, ako zdieľať interné informácie so svojimi zamestnancami a dodávateľmi, aby ste sa ubezpečili, že všetci fungujú na tej istej „vlne“. Externí zamestnanci sa budú vďaka podcastu cítiť súčasťou firmy rovnako, ako zamestnanci v kancelárii.

Buduje firemnú kultúru

Zvukový formát je oveľa zaujímavejší ako newsletter, intranetové maily či firemný časopis. Podcast ponúka osobnejšie spojenie, ktoré môžete okoreniť humorom či trochou hudby. Na škodu nie je ani úvodný firemný jingle (znelka), ktorý podporí štýlovo jednotnú komunikáciu. Interné firemné podcasty pomáhajú budovať dobrú atmosféru, upevňovať firemnú kultúru a zamestnancom cítiť sa hrdo, že sú súčasťou práve vašej firmy. Podcast vám môže pomôcť získať si ich lojalitu a v konečnom dôsledku aj budovať pracovnú morálku. Udržiavať živý obraz firmy v očiach zamestnancov a vytvára pozitívne pracovné naladenie. To má nakoniec nepriamy vplyv aj na tvorbu dobrého obrazu firmy v očiach širokej verejnosti.

Dáte šancu vlastnému podcastu?

Podcast môže obohatiť takmer každú firmu. Ak vás láka táto cesta, predtým ako sa ňou vyberiete, je dobré vytvoriť si základnú stratégiu. Aké sú ciele podcastu? Pre koho je určený a aký je účel jeho vytvorenia? Ako často ho budete nahrávať? Budete si volať hostí, alebo nie?

Začnite od základu – hostingu pre váš podcast. Vocalio je prvý slovenský podcastový hosting, ktorý poskytne priestor pre uloženie vášho podcastu, a zároveň je aj mimoriadne efektívny nástroj na jeho manažment. Pomôžeme vám s registráciou podcastu na všetkých relevantných platformách ako Apple Podcasts, Google Podcasts alebo Spotify, umožníme vám jednoducho nahrať epizódy, zvoliť dizajn prehrávača, epizódy načasovať a následne sledovať podrobné štatistiky ich výkonnosti. A čo je najlepšie, jedine s Vocaliom môžete vložiť podcast aj do vášho firemného newslettru. Vocalio si môžete vyskúšať na celých 14 dní zdarma bez akejkoľvek viazanosti či záväzkov. V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností je vám plne k dispozícii náš tím. Niet na čo čakať. Začnite už dnes!

Firemné podcasty Zdieľaj článok: