Biznis podcasty, ktoré oslovia vašu cieľovú skupinu. Inšpirujte sa tými najlepšími.

Pandémia významne ovplyvnila vzťah ľudí k počúvaniu audio obsahu. Až 40% poslucháčov tvrdí, že od karanténnych obmedzení počúva podcasty viac než predtým. Počas dlhých týždňov lockdownu im svojou intimitou a bezprostrednosťou nahrádzali chýbajúci ľudský kontakt. Jednoducho sa na ne naučili. Ako tri hlavné dôvody, prečo poslucháči počúvajú podcasty, uvádzajú, že ich to baví, radi sa učia nové veci alebo chcú mať prehľad o najnovších témach. To všetko znie fajn, ale prečo mala robiť podcast práve vaša firma? Posvieťme si na na to v nasledujúcich riadkoch.

Prečo by mala moja firma robiť podcast?

Poslucháči sa pri počúvaní podcastu viac sústredia na obsah, ktorý zapája do práce ich vizuálnu predstavivosť. Obsah na nich silene neskáče počas surfovania na internete. Vypočujú si ho, kedy chcú oni. Vy ako firma pritom nie ste limitovaný v dĺžke podcastu, čo vám umožňuje hlbšie sa prepojiť s vašou cieľovou skupinou a zároveň neplatíte za takto získaný reklamný priestor. „To znie fajn, ale moja firma predáva kozmetiku (je lekáreň, finančné poradenstvo…), a teda nie je vhodná na tvorbu takéhoto obsahu,“ hovoríte si. Možno vás to prekvapí, ale podcasty sú jedným z najlepším spôsobom, ako vzdelať vašu cieľovú skupinu v tom, prečo je práve vaša kozmetika, výživové doplnky, finančné poradenstvo... jedinečné a dobré práve pre nich. Rovnako tak môžete podcastom inšpirovať ľudí k tomu, aby začali využívať vašu službu alebo si získať ich lojálnosť tým, že sa budete venovať ich problémom. Že si to neviete predstaviť? Tak sa spolu pozrime na firmy, ktorým sa to darí úspešne robiť.

1. Edukatívny podcast

Je to podcast, ktorý svojich poslucháčov vzdeláva v určitej oblasti. Tento podcast je vhodný, ak firma (značka) potrebuje informovať a presvedčiť zákazníkov, prečo by si mali vybrať práve produkt ich značky, novinku či využiť ich službu. Uvádza dôvody a všetky potrebné informácie, ktoré zákazníkov najčastejšie zaujímajú, ale sú možno leniví si ich na webe prečítať. Napríklad značka Finax sa snaží vo svojich podcastoch naučiť potenciálnych klientov, prečo a ako investovať. Prečo sa to oplatí, aké sú riziká, príležitosti aj benefity. Podobným príkladom ako získať nových zákazníkov cez edukáciu je podcast kórejskej kozmetiky K-Beauty. V jednotlivých epizódach sa venuje nielen starostlivosti o pleť ale predovšetkým svojim poslucháčom vysvetľuje, prečo je kórejská kozmetika iná ako ostatné. Napríklad, že táto kozmetika nezakrýva tvár make-upom, ale ju primárne lieči, aby bola prirodzene krásna. V produktoch používajú exotické a netradičné ingrediencie, majú iný prístup k UV faktoru a podobne. Z trošku iného súdka je potom vedecký podcast. Tu uveďme napríklad podcast SAV, kde sa v jednotlivých epizódach venujú vysoko odborným témam, špecifickým pre ich poslucháčov z vedeckej obce.

2. Inšpiratívny podcast

Firmy týmto podcastom inšpirujú, ponúkajú rôzne tipy a triky. Motivujú, rozoberajú zaujímavosti z oblasti, v ktorej podnikateľsky pôsobia. Výborným príkladom je cestovateľský podcast portálu Pelikán, ktorý funguje pod názvom PeliCast. Možno ste vôbec nerozmýšľali stráviť dovolenku na Sardínii, ale po vypočujú časti, ktorá vám do detailu opíše tyrkysové sardínske pláže s ružovým pieskom už vlastne ani nemáte na výber.

Podcast kníhkupectva Martinus sa zas snaží prinášať tipy na knižné novinky, ktoré rozhodne stoja za prečítanie. Prípadne rozoberajú knižné rebríčky, prinášajú tipy na odborné publikácie alebo prečítaním krátkeho úryvku akési okno do sveta kníh. Podobný podcast robí aj knižné vydavateľstvo Slovart.

S podcastom ako nástrojom inšpirácie oslovuje (nielen) budúcich podnikateľov e-commercový gigant Shopify. Ich podcast Thank God It's Monday (TGIM) je určený pre ambicióznych ľudí, ktorí sa nemôžu dočkať začiatku týždňa. Ich cieľom je inšpirovať podnikateľov a inovátorov stať sa úspešnými. Venujú sa rozhovorom s výkonnými manažérmi aj úspešnými ženami a motivujú tak nových potenciálnych alebo začínajúcich podnikateľov k lepším zajtrajškom. Dokonca si do diskusie prizvali aj marketingového guru Setha Godina.

3. Podcast zameraný na riešenie problému

Pri tomto type podcastu ponúkajú firmy poslucháčom riešenie konkrétnych problémov v danej oblasti. Rozoberajú dopodrobna spôsoby pre a proti, ktoré reálne pomáhajú a riešia problém. Spomeňme napríklad podcast od Fishakera alebo Fitclanu. Potrebujete schudnúť ale máte sedavé zamestnanie? Bojíte sa sviatočného priberania? Čo si dať namiesto sladkého ak ho nadovšetko milujete? Čím nahradiť biele pečivo? Môže človek nabrať viac svalov a sily len vďaka placebu? Riešenie môžete nájsť práve v ich podcaste.

Podobnou cestou sa rozhodli ísť aj známe slovenské poisťovne Union a Všeobecná zdravotná poisťovňa, ktoré sa so svojimi podcastami Zdravé reči a Všeobecne o zdraví snažia priblížiť poslucháčom riešenia na ich zdravotné problémy. Bulímia, stres, sterilita... každej téme je venovaná samostatná časť, v ktorej vystupuje odborník na danú problematiku.

S podobnými príkladmi by sme mohli pokračovať. Čo myslíte, boli by podcasty vhodné aj pre vašu firmu? Ak áno, dovoľte nám previesť vás celým procesom. Vocalio je kompletné podcastové riešenie, ktoré vám pomôže s registráciou podcastu na všetkých relevantných platformách (Spotify, Apple podcasty, Google podcasty, iTunes..), umožní vám jeho jednoduchú správu a maximalizuje distribúciu podcastu unikátnym riešením, vďaka ktorému ho vložíte aj do vášho firemného newslettru. Čo poviete, pustime sa do toho spoločne už dnes? Sme tu pre vás.

Dáte šancu vlastnému podcastu?

Podcast môže obohatiť takmer každú firmu. Ak vás láka táto cesta, predtým ako sa ňou vyberiete, je dobré vytvoriť si základnú stratégiu. Aké sú ciele podcastu? Pre koho je určený a aký je účel jeho vytvorenia? Ako často ho budete nahrávať? Budete si volať hostí, alebo nie?

Začnite od základu – hostingu pre váš podcast. Vocalio je prvý slovenský podcastový hosting, ktorý poskytne priestor pre uloženie vášho podcastu, a zároveň je aj mimoriadne efektívny nástroj na jeho manažment. Pomôžeme vám s registráciou podcastu na všetkých relevantných platformách ako Apple Podcasts, Google Podcasts alebo Spotify, umožníme vám jednoducho nahrať epizódy, zvoliť dizajn prehrávača, epizódy načasovať a následne sledovať podrobné štatistiky ich výkonnosti. A čo je najlepšie, jedine s Vocaliom môžete vložiť podcast aj do vášho firemného newslettru. Vocalio si môžete vyskúšať na celých 14 dní zdarma bez akejkoľvek viazanosti či záväzkov. V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností je vám plne k dispozícii náš tím. Niet na čo čakať. Začnite už dnes!

Firemné podcasty Zdieľaj článok: