Podcast ako efektívne marketingové médium. Poznáte všetky jeho benefity?

Firemné podcasty sú mimoriadne efektívnym marketingovým nástrojom. Zaujímavé spracovanie obsahu, edukatívny, informačný aj zábavný štýl z neho robia príťažlivé a čoraz populárnejšie médium s nespornými konkurenčnými výhodami. Pre poslucháčov predstavuje podcast spojenie príjemného obsahu s tým užitočným.

Ľudia už klasickej online reklame na webe nevenujú takú pozornosť ako kedysi. Naopak, dokonca platia za to, aby ju nevideli. Až 90 % internetových používateľov tvrdí, že využívajú AdBlock, lebo im prekážajú agresívne formáty reklamy na webstránkach ako napríklad vyskakovacie okná či samovoľné spúšťanie videa. Kvôli AdBlocku nie je možné klasickou online reklamou efektívne osloviť takmer 1/3 používateľov internetu na Slovensku. Pri generáciách Y a Z je to dokonca až 50 %.

Naproti tomu až 40 % pravidelných poslucháčov počúva 1 až 3 podcasty týždenne a 19 % počúva týždenne 11 a viac podcastov. Priemerne je to teda približne 7 podcastov týždenne. Tak prečo nevyužiť priestor na nenásilnú formu natívnej propagácie, ktorú si ľudia sami radi vyhľadajú a vypočujú? Viete, ako vám podcasty vedia pomôcť? Toto sú tie najlepšie benefity podcastu:

1. Zvyšujú návštevnosť webových stránok a zlepšujú SEO

Cez podcasty môžete poslucháčov jednoducho a rýchlo nasmerovať na váš web, blog či e-shop. Krátka zaujímavá zmienka o vašich produktoch či službách a poslucháči sami navštívia vaše webové stránky zo zvedavosti, aby získali viac informácií. A odtiaľ je to už iba krátka cesta k nákupu. Podcasty majú moc premeniť poslucháčov na zákazníkov. Ponúknite preto publiku hodnotný obsah a informácie. Ak vás totiž budú poznať ako spoľahlivý zdroj, pravdepodobne budú radi konzumovať vami produkovaný obsah aj produkty, a stanú sa vašimi vernými zákazníkmi, ktorí sa radi budú vracať.

Ako príklad uveďme podcast Krásne krásna slovenskej kozmetickej značky DULCIA natural. Vo svojom podcaste sa venujú nielen témam ako sa starať o konkrétne typy pleti, ale zároveň tiež predstavujú svoje produkty ako riešenie na konkrétny problém s pleťou, informujú o zložení produktov, ich vlastnostiach a rozoberajú aj spôsob ich používania. Vo svojich témach sa už stihli venovať napríklad starostlivosti o pleť pod rúškom, počas chladných dní, starostlivosti o pokožku počas tehotenstva aj vplyvu stravy na pokožku.

2. Budujú imidž a dôveryhodnosť

Zákazníci vyhľadávajú dôveryhodné firmy a podcasty v tejto oblasti vedia veľmi pomôcť. Podcast je okno do vašej spoločnosti. Ukážte, aké sú vaše firemné hodnoty, kultúra, za čím si stojíte... Vybudujte meno vašej firmy (značky). Predstavte zákazníkom svoju víziu, zdieľajte úspechy, zmeny, príbehy vašich zamestnancov, pripravte rozhovor na zaujímavú tému s odborníkom, recenziu produktu, zapojte poslucháčov do súťaže, vyzvite ich na spätnú väzbu alebo vyjadrenie názoru. Možnosti sú vo vašich rukách. Spoločnosť ESET je napríklad sponzorom podcastu denníka SME Klik. Venujú sa novinkám vo svete technológií a online bezpečnosti. V každej epizóde odkazujú ľudí na web Bezpečne na webe. Svoju značku spájajú s inováciami a bezpečnosťou v digitálnom svete, a teda spájajú sa s podcastom, ktorý sa venuje témam práve v oblastiach ich podnikania.

3. Vytvárajú osobnejšie vzťahy a lojalitu

Podcasty ponúkajú priestor pre nadviazanie nových vzťahov aj posilnenie tých súčasných. Umožňujú hlbšie sa spojiť so zákazníkmi a vybudovať skutočne dôverné vzťahy. V porovnaní s inými formátmi médií je zvuk jedinečný práve vďaka tomu, aké spojenie vytvára medzi firmou a poslucháčom. Moderátor hovorí priamo k publiku a v dôsledku toho cítia zákazníci osobnejšie prepojenie, až akési stotožnenie sa s firmou. Navyše, jedinečný štýl podcastu si ľudia ľahšie zapamätajú. Zákazníci sa budú nielen cítiť, ale aj považovať za súčasť „komunity“, ktorú ste pomocou podcastu vytvorili.

Pozvite svojich poslucháčov do zákulisia vašej firmy a budujte trvalé vzťahy, ktoré majú budúcnosť. Dobré vzťahy sú kľúčom k úspechu. Pretože ľudia skôr kúpia niečo od priateľa ako od cudzinca. Určite ste už počuli o značke Powerlogy. Ich filozofia je založená tom, že sa snažia nielen ponúkať biologicky čisté, nespracované potraviny, ale aj postupne meniť prístup ľudí k vnímaniu kvality potravín, ich chuti aj výživovej hodnote a celkovému vplyvu na zdravie. Práve tento koncept sa snažia podporovať aj pomocou podcastov pod názvom The Powerlogy Podcast, pričom v nich rozoberajú inšpirácie od známych ľudí a ponúkajú tipy na vyvážené a naplnené stravovanie aj životný štýl.

3. Poskytujú flexibilitu v konzumácii obsahu

Počúvanie audio záznamu nevyžaduje také sústredenie ako čítanie článku alebo sledovanie videa. Podcasty vnímame podvedome, a preto je pri ich počúvaní možné súbežne vykonávať aj inú činnosť. Či už ide o šoférovanie, prácu v domácnosti, cestovanie, nakupovanie, venčenie psa, prechádzku alebo obľúbenú športovú činnosť. Pre mnohých sú dokonca vítaným oddychom od rozhlasových reklám či neustáleho počúvania hudby.

Bez ohľadu na to, kde poslucháči práve sú alebo ako sú zaneprázdnení, podcast môžu počúvať kedykoľvek a kdekoľvek. 65 % poslucháčov v USA používa na počúvanie podcastov mobilné zariadenia ako sú smartphony a tablety. Počítače a notebooku sú voľbou len pre štvrtinu všetkých poslucháčov. Až 37 % poslucháčov si podcast zvykne naladiť v aute a vypočuť si ho cestou do alebo z práce. Podobne je to aj počas dochádzania do práce hromadnou dopravou. Trendom značiek je tiež prispôsobovať sa času poslucháča. Až 47 % poslucháčov si stiahnutú epizódu podcastu vypočuje do 24 hodín a 31 % do 48 hodín.

Dáte šancu vlastnému podcastu?

Podcast môže obohatiť takmer každú firmu. Ak vás láka táto cesta, predtým ako sa ňou vyberiete, je dobré vytvoriť si základnú stratégiu. Aké sú ciele podcastu? Pre koho je určený a aký je účel jeho vytvorenia? Ako často ho budete nahrávať? Budete si volať hostí, alebo nie?

Začnite od základu – hostingu pre váš podcast. Vocalio je prvý slovenský podcastový hosting, ktorý poskytne priestor pre uloženie vášho podcastu, a zároveň je aj mimoriadne efektívny nástroj na jeho manažment. Pomôžeme vám s registráciou podcastu na všetkých relevantných platformách ako Apple Podcasts, Google Podcasts alebo Spotify, umožníme vám jednoducho nahrať epizódy, zvoliť dizajn prehrávača, epizódy načasovať a následne sledovať podrobné štatistiky ich výkonnosti. A čo je najlepšie, jedine s Vocaliom môžete vložiť podcast aj do vášho firemného newslettru. Vocalio si môžete vyskúšať na celých 14 dní zdarma bez akejkoľvek viazanosti či záväzkov. V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností je vám plne k dispozícii náš tím. Niet na čo čakať. Začnite už dnes!

Firemné podcasty Zdieľaj článok: